400 TL ve üzeri alışverişlerinizde KARGO BEDAVA

Kayıp Dünya
Ön Okuma

Kayıp Dünya

Arthur Conan Doyle

56,25 TL
- +
Kargo 400 TL üzeri KARGO BEDAVA!
Siparişleriniz 1 İŞ GÜNÜNDE KARGODA!
Stok Durumu: Stokta var
  • Kitap Hakkında
  • Yazar Hakkında
  • Değerlendirmeler (0)
Yayınevi: Doğan Çocuk
Yaş Grubu: İlk Gençlik (10+)
Sayfa Sayısı: 80
Baskı Tarihi: Temmuz 2019
Ebat: 135 X 195 mm
Barkod: 9786050963779
 

Genç bir muhabir olan Ed Malone’un elinde çok ilgi çekici bir hikâye vardır: Dinozorlar hâlâ hayatta olabilirler! Ed buna inanmakta güçlük çeker ama bilim insanı Profesör Challenger Kayıp Dünya'nın gerçek olduğunu ispatlama konusunda kararlıdır. Ed, Profesör Challenger’ın iddialarını kanıtlamak için Güney Amerika’ya düzenleyeceği keşif gezisine katılma şansı yakalar. Böylece gerçekleri kendi gözleriyle görebilecektir.

 

Kitabın Öyküsü

Hikâye Edward Dönemi İngiltere’sinde, keşiflerin çok revaçta olduğu bir dönemde geçer. Kitap 1912’de, Shackleton ve Scott gibi cesur buzul kâşiflerinin devrinde yayımlanır. Yazar, belki de dönemin genç okurlarına büyüdüklerinde nasıl davranmaları gerektiği konusunda örnek olması için cesur, sadık ve tereddütsüz karakterler çizer.

 

Kitabın Özeti

Bu hikâyeyi meydana getiren temel unsurlar kayıp dünyalar, dinozorlar, kâşifler ve ilkel insanlardır. Yolculuk amaçları birbirlerinden farklı olan ve farklı karakterlere sahip dört kâşifin öyküsü anlatılır. Eksantrik ve tutkulu Profesör Challenger kendi keşfettiği “Kayıp Dünya” hakkında bilgiler verir. Şüpheli bir fotoğraftan başka bir kanıtı olmadığından, kimse ona inanmaz. Böylece bir grup insana, gidip bu gerçeği kendi gözleriyle görmeleri için bir yolculuğa çıkmayı teklif eder. Bu yolculukta genç ve hevesli Ed Malone, Challenger’ın akademik rakibi, şüpheci Profesör Summerlee ve maceracı kâşif Lord Roxton ona eşlik eder. Dört adam maceralı bir yolculuğa çıkar ve kısa süre sonra pek çok tehlikeyle dolu kayıp bir dünya keşfeder.

 

Tahmin Yürütme: Neler Biliyorsun?
  • Kitabın kapağına bakın. Öğrenciler kapaktaki hayvanı biliyor mu? Kayıp Dünya’nın ne hakkında olduğunu tahmin edebilirler mi?
  • Bölüm başlıklarına bakın. Öğrencilere bu başlıklara bakarak ne anladıklarını sorun.

Amaç

  • Haber yazmak ile öykü ya da roman yazmak arasındaki farkları tartışın.
  • Öğrencilerden 5. bölümden 7. bölümün sonuna dek okumalarını isteyin. Onlara küçük not defterleri verin. Okurken, bu bölümlerle ilgili bir gazete haberi yazabilmelerini sağlayacak notlar almalarını isteyin.
  • Dört ana karakterin isminin yer aldığı bir çizelge hazırlayın. 1. bölümden 3. bölümün sonuna kadar okurken, öğrencilere, bu çizelge üzerine, dört ana karakterin özellikleri hakkındaki fikirlerini not etmelerini söyleyin. Yazar neden bu özellikleri seçmiş?  Bu insanların aralarındaki ilişkiyi düşünmelerini isteyin. Yazarın eylemler üzerinden karakterlerin özelliklerini nasıl anlattığına dikkat çekin.
  • Yazarın kullandığı dile ve üsluba odaklanın. Yazarın hikâyeyi ilerletmek için diyalogları nasıl kullandığına dikkat çekin. Yazar neden bu yöntemi seçmiş?
  • Yazarın karakterleri tasvir edişine odaklanın. Öğrenciler, yazarın, insanların karakterlerini anlatırken hayvanların özelliklerinden yola çıktığını fark ediyor mu?

 

Metinle Etkileşim
  • Hikâyede bulunan temalar nelerdir? Öğrencilerin hikâyede buldukları temaları tartışın.
  • 6. bölümü yeniden okuyun. Öğrencilerden Kayıp Dünya’nın haritasını çizmelerini isteyin.
  • Öğrencilere, kitabın sonunda düzenlenen konferansta dinleyici olduklarını hayal etmelerini söyleyin. Kâşiflere soracakları sorular neler olurdu? 
  • Öğrenciler hikâyeyi farklı bir bakış açısıyla değerlendirebilir mi? Onlara hikâyeyi Profesör Challenger yazsa nasıl olurdu diye sorun. Hikâyenin orijinal haliyle o hali arasında nasıl bir fark olurdu?

 

Konuşma, Yazma ve Yaratıcı Drama

Yazma

  • Öğrencilerden, Kayıp Dünya’dan dönen Ed Malone’un ağzından bir gazete haberi yazmalarını isteyin.
  • Bu hikâye için bir gazete manşeti bulun.

Konuşma

  • Gazeteleri gözden geçirip bir haber seçin. Muhabir, haberi başka ne şekillerde yazabilirdi, tartışın.

Yaratıcı Drama

  • Öğrencilerden seçtikleri haberi drama yöntemiyle canlandırmalarını isteyin.

 

Ek Etkinlikler

Bilim / Fen Bilgisi

Farklı türde dinozorlar hakkında yaşam alanları, yeme alışkanlıkları ve beslenme zincirine bakarak araştırma yapın.

Tarih

Güney Amerika’da yaşamış Aztekler, İnkalar ve diğer medeniyetleri araştırın.

Bilişim ve İletişim Teknolojileri

Oyun hamuru ya da oyuncak figürlerden faydalanarak Kayıp Dünya’nın maketini yapın. Örneğin kitapta anlatılan gölün maketini yapabilirsiniz.  Kâğıt ya da benzeri bir malzeme kullanarak gölü yaptıktan sonra, oyun hamurundan ağaçlar, taşlar, kayalar, bitkiler yapıp; gölün çevresine oyuncak dinozor figürleri yerleştirerek sahneyi zenginleştirebilirsiniz.

 

Temalar

Erdemler – Birey ve Toplum – İletişim – Zaman ve Mekân – Doğa ve Evren

PYP

Kim Olduğumuz – Bulunduğumuz Yer ve Zaman – Kendimizi Düzenleme Biçimimiz

Arthur Conan Doyle
0 Değerlendirme
  • 5 Puan 5
  • 4 Puan 4
  • 3 Puan 3
  • 2 Puan 2
  • 1 Puan 1